Yetenek Araştırma Merkezi

Her çocuğun yeteneği farklıdır ve doğru bir eğitimle ortaya çıkarılmazsa ışıltısını kaybeder. Çocuklara yetenekleri doğrultusunda eğitim vermek, onları bilişsel olduğu kadar duygusal olarak da geliştirir ve parlatır.

GÖKYAM tarafından çocuklarımızın hem bilişsel hem de duygusal yeteneklerini kapsayan çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalarda dünyada ve ülkemizde bilinirliği yüksek araçlar kullanılmaktadır. Çıkan sonuçlar velilerimizle paylaşılarak öğrencilerimiz için yol haritası çizilmektedir. Tüm bunlar için uygulayıcı yeterliliğimiz oldukça yüksek ve güvenilirdir. 

Bu çalışmalar ile öğrencilerimizin güçlü yönlerini açığa çıkararak destekliyor, akademik ve duygusal sorunları tespit ederek çözümler süreçlerini planlıyoruz. PDR servisi, öğretmen görüşleri doğrultusunda öğrencilerimizin ihtiyaçları belirlenerek ona özel programlar oluşturuyoruz. Dünyadaki gelişmeleri yakından takip ediyoruz, çağımızın gerekliliklerine uygun bilişim tabanlı atölyeler oluşturmaya devam ediyoruz. Velilerimize süreç tamamlandığında gereken bilgilendirmeler yaparak, yeni kurulan atölyelerimize davet ediyoruz. 

Göyüzü Yetenek araştırma Merkezi (GÖKYAM) öğrencilerimizin yeteneklerini uygun araçlarla ortaya çıkarmak bu yeteneklerini geliştirmek suretiyle de öğrencilerimize olumlu katkılar sunmak için çalışır.

Öğrencilerimizin düşünme, yazma, ifade etme becerileri ile  resim, müzik, spor gibi yeteneklerini keşfedip bu yetenekleri daha ileriye taşıma amacıyla çalışmalar yapar.

Eğitim öğretim dönemi içinde, yazarlık atölyeleri, şiir okuma yarışmaları, münazaralar, dublaj yarışmaları, bilgi yarışmaları, spor müsabakaları gibi etkinlikler de yaparak öğrencileri hayata hazırlarken yeteneklerini sergilemeleri sağlanır.

Bu tür etkinliklerle yetenekleri keşfedilen öğrencilerimiz okul içi ve okul dışındaki yarışmalara da katılarak okulumuzu temsil ederler.

ATÖLYELER

KODLAMA ve ROBOTİK ATÖLYESİ

Sürekli gelişen ve değişen dijital çağda kod bilmek herkes için gerekli bir hale geldi. Kodlama ve robotik atölyemiz ile öğrencilerimize yeni teknolojileri öğretmenin ötesinde yeni teknoloji yaratmayı öğretmeyi amaçlıyoruz. Onlara kodlamanın temel kurallarını öğreterek robotik dünyaya giriş yapmalarını sağlıyoruz. Öğretme metodumuz ile eğitimi eğlenceli hale getirerek keyif almalarını sağlıyoruz. Fiziksel olarak dikkat ve odaklanmalarını desteklerken, bilişsel olarak da mantıksal ilişki kurmak, problem çözme, eleştirel düşünme ve akıl yürütme becerilerini geliştiriyoruz. 

Scratch ve Scratch Junior

Atölyemize katılacak 5-7 yaş seviyesi öğrencilerimize öğretilecek programlardan biri olan Scratch Junior çocuklar için geliştirilmiş görsel bir programlama dilidir. Dünya çapında da oldukça yaygın olarak kullanılmaktadır ve güvenilirliği oldukça yüksektir.

8-13 yaş arası öğrencilerimize öğrettiğimiz program ise Scratch’dir. MIT tarafından geliştirilen Scrarch’te bilgisayara daha kolay komut girebilmeleri için imleç yardımı ile sürüklenebilen bloklar oluşturulmuştur. Böylelikle öğrencilerimiz sıkılmadan bilgisayar oyunu, animasyon ve hayal güçlerini kullanarak hikayeler yaratabilmektedir. Bu program aynı zamanda dünya üzerindeki diğer çocukların yaptıkları kodlamalara da ulaşmaya imkan vererek öğrencilerimize farklı bakış açıları kazandırmaktadır. Yazdıkları kod ile istedikleri sonuca ulaşamadıkları anda çözüm yolları arayarak analitik düşünme becerilerini de geliştirmektedir.

SATRANÇ ATÖLYESİ

Satranç Atölyesi, öğrencilerimizin analitik düşünme, problem çözme ve strateji geliştirme becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Atölye çalışmaları sırasında öğrenciler, satrancın temel kurallarını öğrenirken, farklı açılış stratejileri ve oyun taktikleri üzerinde de pratik yapma fırsatı bulurlar. Bu sayede, dikkatlerini toplama, planlama ve ileriye dönük düşünme yeteneklerini pekiştirirler. Ayrıca, düzenlenen mini turnuvalar ve takım çalışmaları ile rekabetçi ruhlarını geliştirirken, sportmenlik ve sabır gibi değerleri de içselleştirirler. Satranç Atölyesi, öğrencilerimizin zihinsel gelişimlerine katkı sağlarken, onlara keyifli ve öğretici bir deneyim sunmaktadır.

ÖZGÜN YAZARLIK ATÖLYESİ

Bu atölye, ana dilimizin temel becerilerinden olan yazma becerisini yirmi birinci yüz yıl becerileri ile birleştirerek öğrencilerin kendini yazılı olarak ifade etmesini ve özgün eserler ortaya çıkarmasını sağlamak amacı ile yapılır.

Genel anlamıyla yaratıcı yazarlık, tamamen özgün bir kurgusal yapı ve üslup ile yazmak, kişiye ait yeni yazılı bir ürün ortaya çıkarma süreci olarak tanımlanabilir. Yaratıcı yazarlık bireyin yaratıcılık yeteneği ile bağlantılıdır. Özgün yazarlık zihinsel ve psikolojik bir süreçtir; dolayısıyla bireyin kendini daha iyi tanımasına, özgüven gelişimine, ifade gücünün artmasına, edebi zevklerin gelişimine,özgün fikir üretimine katkı sağlamaktadır.

Bu atölyenin genel amacı; öğrencilerin öğrenme ve kendilerini keşfetme için bir araç olarak yazma becerisini kullanabilmelerini sağlamak, yaratıcı düşünme çıktılarının doğru ve etkili ifade edilmesi için gerekli olan özgün yazma becerisinin gelişiminin sağlanmasına destek olmaktır.
Atölyede kullanılan çeşitli yöntem ve teknikler aracılığıyla, hayal gücünü kullanarak yazma kaygısı ve yazmaya başlama konusundaki önyargıları ortadan kaldırmaya çalışmak; duygu ve düşünceleri farklıtürler aracılığıyla ifade etmelerini sağlamak hedeflenmektedir. Öğrencilere, özgün yazma çalışmaları yaptırılarak yazma becerisinde tecrübeleri artırılacaktır.

MÜZİK ATÖLYESİ

Müzik atölyelerimizde müziğe yatkın öğrencilerimizin yeteneklerini bir adım ileriye taşımayı amaçlıyoruz. Branşında uzman öğretmenlerimiz ile onları istedikleri müzik aleti ile tanıştırarak gelişimlerine destek oluyoruz. 

DRAMA ATÖLYESİ

Drama atölyelerimizde öğrencilerimiz ile zihinsel ve bedensel çalışmalar yaparak farkındalıklarının artmasını sağlıyoruz. Bakış açılarını geliştirerek empati kurmalarını amaçlıyoruz. Kendilerini iyi ifade eden ve kendilerine güvenen bireyler olmaları için çabalıyoruz.

ETKİNLİKLER

MÜNAZARA YARIŞMALARI

Öğrencilerin kendilerini doğru ve etkili ifaede edebilme, savunabilme, bildiklerini etkili bir şekilde aktarabilme yetilerini güçlendiren münazara etkinlikleri ile yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı oluyoruz.

DUBLAJ YARIŞMALARI

Öğrencilerin seslerini doğru kullanabilmelerine, akan görüntü üzerinden etkili seslerle akışı sağlayabilme adına yaptığımız bu yarışmayla yeteneklerini ortaya çıkarmayı hedefliyoruz. Böylellikle öğrencilerimiz özgüvenlerini de kazanmış oluyor.

ŞİİR OKUMA YARIŞMALARI

Sözün en iyi ve etkili ifade şekli şiiir okumak hatta güzel şiir okumakla olur. Bu yeteneğe sahip öğrencileimizi keşfetmek, öğrencilerimize özgüven kazandırmak ve şiri teşvik etmek adına yaptığımız bir yarışma türümüzdür.

ATASÖZÜ VE DEYİM YARIŞMALARI

Kültürümüzün en önemli unsurlarından biri olana atasözü ve deyimlerimizi öğrencilerimize öğretmek, anlamlarını keşfetmelerini sağlamak ve de kültür aktarımı sağlamak adına yaptığımız bir yarışma türümüzdür.

Bu sayede öğrencilerimizin anlama ve yorumlama kabiliyetlerini de geliştirmiş oluyoruz.

RESFEBE YARIŞMALARI

Özellikle ilkokul kademesinde uyguladığımız sözel mantık muhakeme yetilerini geliştirme adına yaptığımız yarışmamızdır.

ŞİİR YAZMA YARIŞMALARI

Sınıflarda yapılan etkinlikler neticesinde elde ettiğimiz verilerle seçtiğimiz öğrencilerimizle GÖKYAM merkezinde birebir etkinlikler düzenlemekteyiz. Öğrencilerimizin yazmaya olan yatkınlıklarını bir kademe daha ileriye taşımak için farklı tarzlarda yaptığımız etkinliklerle yeteneklerini geliştirmeyi amaçlıyoruz. Bu öğrencilerimizle aynı zamanda okul içi ve okul dışı yarışmalara katılıp dereceler elde ediyoruz.

Akademik alandan sanata, bilimden spora uzanan başarılarımız…